ΑΝΤΕ… ΚΟΥΝΗΣΟΥ!

ΑΝΤΕ… ΚΟΥΝΗΣΟΥ!

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, γιατί ενώ γνωρίζουμε ποιες συνήθειες μας κάνουν καλό δεν προσπαθούμε καθόλου να τις προσθέσουμε στην καθημερινότητα μας;  Νομίζω ότι έχω την απάντηση!
Συνήθως οι συνήθειες που μας κάνουν καλό, μας προσφέρουν τα οφέλη τους σε βάθος χρόνου, ενώ οι συνήθειες που κάνουν κακό, μας προσφέρουν τα “οφέλη” τους άμεσα. Σκεφτείτε για παράδειγμα το κάπνισμα, άμεση επιβράβευση μέσω της νικοτίνης. Το ποτό, άμεση επιβράβευση μέσω της μέθης και της δημιουργίας προσωρινής ευφορίας. Όπως το ίδιο και οι τροφές όπου είναι πλούσιες σε θερμίδες, όπου συνήθως ταιριάζουν με στιγμές άγχους, στρες και λιγούρας.
Μέχρι στιγμής δεν έχω αναφερθεί όμως στο πως να βάλετε την άσκηση στην ζωή σας. Η άσκηση βρίσκεται στην κατηγορία των συνηθειών όπου δεν παρέχει άμεση επιβράβευση και άρα “δε μας φαίνεται” και τόσο ελκυστική.
Όταν όμως προσπαθούμε να την προσθέσουμε στην ζωή μας, πέφτουμε με τα μούτρα στην γυμναστική κι αυτό πολύ γρήγορα μας κουράζει και μας προτρέπει να σταματήσουμε όσο εύκολα αρχίσαμε.
Αρχικά προσπαθήστε να ξεκινήσετε αργά, με 10′ λεπτά περπάτημα την μέρα, 1-2 προπονήσεις με βάρη τη βδομάδα, 1-2φορές εξάσκηση πολεμικών τεχνών, ώσπου θα φτάσετε σε ένα σημείο όπου δεν θα σας αρκούν πλέον 1-2 προπονήσεις ή τα 10′ λεπτά περπάτημα την μέρα. Μην προσπαθήσετε να προσθέσετε πέντε μέρες προπόνησης από εκεί που δεν κάνατε ούτε μία.
Έπειτα πρέπει να κάνουμε την άσκηση “εύκολη” και τι εννοώ με αυτό. Εννοώ ότι θα πρέπει να είναι εύκολο για εμάς να μπούμε στη διαδικασία να ασκηθούμε. ΠΡΟΣΟΧΗ είπα να μπούμε στη ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ και δεν αναφέρθηκα στην ίδια την άσκηση. Αυτό γίνεται με το να διαλέξουμε μια δραστηριότητα που μας κάνει να περνάμε καλά. Είτε αυτό είναι χορός, τρέξιμο, κολύμπι, πολεμικές
τέχνες, γυμναστική με μουσική στο σπίτι. Επίσης με το να κάνουμε την άσκηση εύκολη, ταυτόχρονα γίνεται και πιο ελκυστική, πράγμα που θα μας κάνει να μπαίνουμε πιο εύκολα στην διαδικασία να ασκηθούμε.
Τέλος πρέπει να την κάνουμε ικανοποιητική, που σημαίνει ότι θα πρέπει να κερδίζουμε κάτι κάθε φορά που εκτελούμε την προπόνηση μας. Αυτό μπορεί να είναι δυο επεισόδια από την αγαπημένη μας σειρά, κάποιο από τα αγαπημένα μας φαγητά, χαλάρωση στον καναπέ μας, οτιδήποτε της αρεσκείας μας.
Σκεφτείτε ότι έχουμε περιορισμένο χρόνο κι ενέργεια μέσα στη μέρα μας και σκεφτείτε ότι ενώέχουμε αυτούς τους περιορισμούς, συνήθως προσπαθούμε να εντάξουμε και μιάμιση ώρα γυμναστικής, πράγμα που είναι πραγματικά δύσκολο γιατί αλλάζει ολόκληρη η μέρα μας. Για αυτό προσθέτουμε συνήθειες προοδευτικά μέχρι να μας είναι εύκολες, ελκυστικές, ικανοποιητικές και έτσι να
επωφεληθούμε από τα μακροπρόθεσμα οφέλη τους.
Αυτά που έχω αναφέρει ισχύουν για τις περισσότερες συνήθειες που θέλουμε να βάλουμε στην ζωή μας!
Προσθέστε την κίνηση στην ζωή σας με οποιαδήποτε μορφή σε μικρές μικρές δόσεις και ο μελλοντικός εαυτός σας θα σας ευχαριστεί!
Πραγματικά θα ξαφνιαστείτε από το πόσο λειτουργικοί και ορεξάτοι θα νιώθετε κάθε μέρα!
Ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος για να κινείται, ας μην του στερούμε την λειτουργία για την οποία είναι φτιαγμένος να κάνει!

Παναγιώτης Μαλκούκης
Fb: Παναγιώτης Μαλκούκης
Youtube Channel: Παναγιώτης Μαλκούκης

  •  
  •  
  •  
  •  

Σχετικα αρθρα: