ΧΤΙΣΕ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΙΟΥΣ ΔΙΚΕΦΑΛΟΥΣ

ΧΤΙΣΕ ΤΟΥΣ ΤΕΛΕΙΟΥΣ ΔΙΚΕΦΑΛΟΥΣ

Στο σώμα μας υπάρχουν πάρα πολλοί μύες. Κάθε ένας από αυτούς εκτελεί και μία κίνηση ανάλογα με το σημείο από το οποίο ξεκινάει και το σημείο στο οποίο καταλήγει.
Για να έχουμε απλά μια ιδέα, το σημείο από το οποίο βρίσκεται ο τένοντας του μυός και είναι σταθερό ονομάζεται έκφυση, ενώ το σημείο στο οποίο καταλήγει και είναι κινητό
(δηλαδή το οστό που μετακινεί αν συσπαστεί) ονομάζεται κατάφυση. Υπάρχουν μύες οι οποίοι περνούν πάνω από μια άρθρωση και ονομάζονται μονοαρθρικοί μύες (π.χ ο
μείζων θωρακικός μυς). Ενώ υπάρχουν και μύες που περνούν από δύο αρθρώσεις και ονομάζονται διαρθρικοί μύες (π.χ δικέφαλοι βραχιόνιοι, δικέφαλοι μηριαίοι).
Ας πάρουμε για παράδειγμα τους δικέφαλους μηριαίους όπου είναι και το θέμα αυτού του άρθρου. Οι δικέφαλοι μηριαίοι βρίσκονται στο πίσω μέρος του μηριαίου οστού και χωρίζονται σε δύο μέρη: από την εσωτερική πλευρά έχουμε τον ημιημενώδη μυ και τον ημιτενοντώδη μυ, ενώ από την έξω πλευρά έχουμε τη μακρά και την βραχεία κεφαλή του μηριαίου.


Οι δικέφαλοι μηριαίοι εκφύονται από το ισχιακό κύρτωμα που βρίσκεται στην λεκάνη μας (γι’ αυτό μπορούν και επηρεάζουν την λεκάνη) και καταφύονται κάτω από το γόνατο στην έσω και έξω πλευρά αυτού. Αυτό δίνει στους δικέφαλους τη δυνατότητα να εκτελούν δυο λειτουργίες
1) ΚΑΜΨΗ ΤΟΥ ΓΌΝΑΤΟΣ

2) ΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΣΧΊΟΥ

Ωστόσο η βραχεία κεφαλή του δικεφάλου συμμετέχει μόνο στην ΚΆΜΨΗ ΤΟΥ ΓΌΝΑΤΟΣ, λόγω του ότι εκφύεται από το  μηριαίο όστο και όχι απο την λεκάνη πράγμα που σημαίνει ότι για να γυμνάσουμε πλήρως τους δικεφάλους μας θα πρέπει να έχουμε και τα δύο είδη κίνησης στο πρόγραμμα μας.
Οι άρσεις θανάτου , τα romanian deadlifts , single leg romanian deadlifts , stiff leg deadlifts , good mornings είναι ασκήσεις έκτασης του ισχίου και θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται σε ένα πρόγραμμα με βάρη.
Ενώ οι κάμψεις του γόνατος ( leg curls ) , καθιστές κάμψεις γόνατος ( seated leg curls ) , όρθιες κάμψεις γόνατος ( standing leg curls )  προφανώς και ανήκουν στην κατηγορία της  κάμψης του γόνατος.
Οπότε στο προγραμμά σας θα συμβούλευα να συμπεριλαμβάνονται και οι δύο τύποι άσκησης των δικεφάλων για μια πιο ομοιόμορφη μυική ανάπτυξη.
Κάτι τελευταίο που θεωρώ πολύ σημαντικό και θα ήθελα να το τονίσω είναι ότι οι δικεφάλοι τραυματίζονται πολύ εύκολα λόγω του ότι επιβραδύνουν το σώμα μας σε δραστηριότητες όπως το τρέξιμο και το σπριντ  και έτσι δέχονται πολύ μεγάλη επιβάρυνση , οπότε είναι πολύ σημαντική η ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗ ενδυνάμωση αυτής της μυικής ομάδας.

Πηγή φωτό 1 : https://bodybuilding-wizard.com/lying-leg-curl-exercise-guide/
Πηγή φωτό 2 : https://physicalculturestudy.com/2016/01/12/who-created-the-romanian-deadlift/

Παναγιώτης Μαλκούκης
Fb: Παναγιώτης Μαλκούκης
Youtube Channel: Παναγιώτης Μαλκούκης

 

  •  
  •  
  •  
  •  

Σχετικα αρθρα: