ΛΙΠΟΣ. ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΕΙΣ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ

ΛΙΠΟΣ. ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΕΙΣ ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ

Ανά καιρούς έχουμε δει πολλά προϊόντα που υπόσχονται καύση λίπους όπως διάφορα είδη τσαγιών, ζώνες που σε βοηθούν να ιδρώσεις, μπουφάν που επίσης σε ωθούν να ιδρώσεις, διατροφές κι άλλα πολλά.
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι το χάσιμο ΒΆΡΟΥΣ είναι διαφορετικό από την μείωση του λιπώδους ιστού. Το χάσιμο βάρους μπορεί να γίνει με την μείωση των υγρών του σώματος λόγω της άσκησης, της μειωμένης λήψης υγρών ή της υψηλής θερμοκρασίας.
Ενώ όταν αναφερόμαστε στην μείωση του λιπώδους ιστού αναφερόμαστε στην καύση θερμίδων, άρα στη μείωση αυτού αφού το λίπος ΕΊΝΑΙ θερμίδες.
Επιπλέον είναι αναγκαίο να αναφέρω ότι όταν μιλάμε για θερμίδες, μιλάμε για τα λιπαρά, τις πρωτεΐνες και τους υδατάνθρακες  καθώς και το αλκοόλ.
Τώρα θα αναρωτιέσαι που θέλω να καταλήξω με αυτά που γράφω.
Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι για να χάσουμε βάρος χρειαζόμαστε ΘΕΡΜΙΔΙΚΌ έλλειμμα. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι για να χάσω λίπος θα πρέπει να καταναλώνω λιγότερες θερμίδες από αυτές που καίω στην διάρκεια της μέρας.
Μια καλή παρομοίωση είναι το πως κάνουμε οικονομία. Για να κάνουμε οικονομία θα πρέπει να έχουμε λιγότερα έξοδα από τα έσοδα μας και έτσι θα καταφέρουμε να βάλουμε λεφτά στην άκρη.
Ενώ από την άλλη αν έχουμε λιγότερα έσοδα από τα έξοδα μας τότε θα χρειαστεί να πάρουμε κάποιο δάνειο για ξεπληρώσουμε τα χρέη μας.
Αν μεταφέρουμε την παρομοίωση αυτή στο πώς λειτουργεί το σώμα μας τότε τα έσοδα θα ήταν οι τροφές που λαμβάνουμε στην διάρκεια της μέρας, τα έξοδα αυτά που καίμε για να περπατήσουμε, να αναπνεύσουμε, να μιλήσουμε, να χωνέψουμε, να δουλέψουμε, να γυμναστούμε κτλ. Οι οικονομίες που θα αφήναμε στην άκρη θα ήταν ο λιπώδης ιστός.
Αν για αρκετό χρονικό διάστημα καταναλώνουμε παραπάνω θερμίδες από αυτές που καίμε στην διάρκεια της μέρας τότε αυτές τις έξτρα θερμίδες ο οργανισμός μας θα τις αποθηκεύσει σε μορφή λίπους για μελλοντική χρήση.
Ενώ αν βρισκόμαστε σε έλλειμμα για αρκετό καιρό τότε το σώμα θα χρησιμοποιήσει το  αποθηκευμένο λίπος για να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες που προκύπτουν λόγω του ελλείμματος.
Κάτι που θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι ότι το έλλειμμα δημιουργείται μέσω της διατροφής, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να δημιουργηθεί και μέσω της άσκησης, αλλά θα πρέπει να σκεφτόμαστε την άσκηση σαν ένα ακόμα όπλο στην φαρέτρα μας και όχι ως κύριο τρόπο για να χάσιμο του παραπάνω λίπους. Αυτό συμβαίνει γιατί εάν σταματήσουμε να ασκούμαστε, τότε αν η διατροφή μας δεν βρίσκεται σε ένα καλό σημείο ως προς το πόσο καλά ελέγχουμε το έλλειμμα η το πλεόνασμα τότε πολύ πιθανόν να ξανά πάρουμε τα κιλά που χάσαμε.
Όσο για το αν χάνουμε λίπος όταν ιδρώνουμε, κάτι τέτοιο δεν ισχύει αφού ο ιδρώτας είναι ο τρόπος του σώματος μας να μειώσει την θερμοκρασία που έχει ανέβει λόγω της άσκησης ή της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος. Αν χάναμε λίπος μέσω του ιδρώτα τότε ενώ καθόμασταν στην καρέκλα μας το καλοκαίρι θα γινόμασταν όλο και πιο αδύνατοι.

Παναγιώτης Μαλκούκης
Fb: Παναγιώτης Μαλκούκης
Youtube Channel: Παναγιώτης Μαλκούκης

 

 

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  

Σχετικα αρθρα: